loading...
فروش بهترین بازی ها,نرم افزارها,ها مسابقات کشتی کج و...
محمد بازدید : 1 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دكتر كامران باقري لنكراني امروز در پنجمين روز از هفته سلامت در نشست خبري در باشگاه خبرنگاران جوان با بيان اين كه ميزان تعرفه خدمات پزشكي به لحاظ پيچيدگي خدمات ارايه شده و مخاطرات ناشي از آن به فاكتورهاي متعددي وابسته است، گفت: قانون جديد سازمان نظام پزشكي كشور مصوب مجلس اين اختيار را به سازمان داده است كه حين تعيين تعرفه دولتي نظر كارشناسي خود را ارايه و تعرفه بخش خصوصي را با رعايت مفاد قانون بيمه همگاني تعيين كند.

وي با اين توضيح كه تفاوت تعرفه خصوصي و دولتي در ميزان سود سرمايه و هزينه سرباري است، در ادامه از اعلام تعرفه‌هاي دولتي قبل از نيمه ارديبهشت سال 87 خبر داد و گفت: هر چند بر اساس اعلام سازمان نظام پزشكي متوسط رشد تعرفه‌هاي بخش خصوصي 15 و سقف آن 20 درصد است اما بعضا شاهد افزايش تعرفه‌ها تا حدود 40 درصد هم بوده‌ايم.

وزير بهداشت با بيان اين كه به نظر مي‌رسد در سال جديد براي برخي از خدمات تشخيصي و آزمايشگاهي خلاف قانون تعرفه گذاري شده است، يادآور شد: اين موضوع به لحاظ حقوقي بررسي و برخوردهاي لازم انجام مي‌شود.

دكتر لنكراني با بيان اينكه نبايد در تعرفه‌ها هر گروهي فقط به منافع خود توجه كند، افزود: براي تعيين تعرفه‌ها هم نبايد شاخص‌هاي كشورهايي با سرانه بهداشت و درمان بالا در نظر گرفت بلكه بايد بر اساس شرايط اقليمي و وضعيت اقتصادي تصميم گرفت.


وي با بيان اينكه با افزايش 40 درصدي تعرفه‌ها ماليات‌ها هم به فراخور آن افزايش مي‌يابد، گفت: تعيين تعرفه‌ها در فضايي تعاملي و با استفاده از نظرات كارشناسي وزارت بهداشت و رفاه مناسب‌تر است.

وزير بهداشت در ادامه با تاكيد بر ضرورت حفظ حركت تعاملي و رو به جلوي مجلس هشتم براي پيشرفت و اعتلاي بيشتر كشور ابراز اميدواري كرد كه بدين ترتيب نظام سلامت از كيفيت و ارايه خدمات بهتري برخوردار شود.

دكتر لنكراني با اشاره به وجود ظرفيت‌هايي در قانون بودجه براي رفع چالشه‌اي مالي افزود: از آن جمله اختصاص رديف 20 ميليارد توماني براي گسترش بيمه همگاني و اختصاص اعتبار 50 ميليارد توماني براي بيماران صعب العلاج بوده است.

وي با بيان اينكه در سال جاري مشكلي به لحاظ داروهاي يارانه‌يي نداريم، گفت: از اهرم‌هاي مختلفي براي تحت پوشش قرار دادن داروها استفاده مي‌شود كه وزارت بهداشت تحت تاثير جوسازي‌ قرار نمي گيرد.

به گفته وزير بهداشت رديف 228 ميليارد توماني براي يارانه دارويي اختصاص يافت.

دكتر لنكراني از ارسال نامه‌اي به ستاد مبارزه با قاچاق براي جمع آوري پان پراگ خبر داد و گفت: جمع‌آوري محصولات قاچاق نياز به مجوز ندارد.

وي با اشاره به عوامل خطري چون فست فودها، دخانيات، افزايش مصرف روغن نباتي جامد، كم تحركي متعاقب گسترش زندگي شهرنشيني و افزايش مشاغل پشت ميز نشيني، افزايش بروز بيماريهاي قلب و عروق گفت: مبارزه فرهنگي براي اصلاح آن آغاز شده است به نحوي كه با تلاش‌هاي صورت پذيرفته ميزان مصرف روغن جامد نباتي از بيش از 80 به كمتر از 60 درصد رسيد.

به گزارش ايسنا، وزير بهداشت، غذاهاي سنتي ايرانيان را به لحاظ محتويات و سازگاري با فيزيولوژي بدن را سازگارتر از غذاهاي غربي برشمرد.

دكتر لنكراني در خصوص كمبود مربيان بهداشت در مدارس توضيح داد: به رغم انحلال آن در سالهاي گذشته اين موضوع در دولت نهم با كمك وزارت آموزش و پرورش احيا شد و هم اكنون در مسير صحيح تري قرار گرفته است.


وي در عين حال با اشاره به وجود آيين نامه و مجوزهاي استخدامي در اين زمينه گفت: بين نياز و مقدورات ما هنوز فاصله هست.

وزير بهداشت با بيان اينكه وظيفه اصلي وزارت بهداشت كار فني، ارايه مشاوره و تربيت نيروي انساني به تعداد كافي است، يادآور شد: درباره تامين نيروي انساني اقدامات خوبي در سازمان آموزش و پرورش آغاز شده است.

دكتر لنكراني با بيان اينكه بخشي از كارهاي آموزشي از طريق انجمن اوليا و مربيان در حال انجام است، افزود: هم اكنون پس از 33 ماه از آغاز دولت نهم وضعيت سلامت در مدارس به مراتب مناسب‌تر شده است. به نحوي كه ميزان همه گيري و وقوع حوادث در مدارس كمتر شده است.


وي از غربالگري 3 ميليون دانش آموز و صدور 5 ميليون شناسنامه سلامت خبر داد.

وزير بهداشت با بيان اين كه مرگ ناشي از مسموميت با CO غالبا پيش از رسيدن اورژانس 115 به وقوع مي‌پيوندد، يادآور شد: آلودگي‌هاي فضاهاي بسته و مسموميت با CO عمدتا ناشي از سيستم گرمايشي و تهويه ناقص بوده است.


لنكراني درباره ورود اكسيژن هايپربار به عنوان يك فناوري به نظام سلامت گفت: براي ورود هر تكنولوژي بايد كار علمي و عالمانه انجام شود كه از اين رو كميته انتقال فناوري سلامت با بررسي فناوريهاي نوين و ورود هوشيارانه آن تشكيل شد.

وي با بيان اين كه هنوز استفاده موثر از اكسيژن هايپربار در برخي موارد به درستي اثبات نشده است، گفت: تجويز اكسيژن 100 درصد درباره مسموميت با گاز CO فقط در شرايط ويژه‌اي اثر گذار است و هنوز كاربرد اكسيژن در درمان محل زخم به درستي ثابت نشده است.


وزير بهداشت در خصوص آخرين آمار تخت‌هاي فعال گزارش داد: تعداد تخت‌هاي فعال از 72 هزار به 80 هزار و اندي رسيده كه از اين تعداد 4 هزار تخت جديد و 7 هزار تا از طريق فعال كردن تخت‌هاي گذشته بوده است.

دكتر لنكراني با بيان اينكه 15 هزار تخت اسمي عمري بالاتر از 50 سال دارند، گفت: عمر برخي از آنان نزديك به يكصد سال است كه در برنامه سفرهاي استاني 19 هزار تخت بيمارستاني مطالعه شد.

وزير بهداشت با اشاره به اختصاص 120 ميليون دلار بودجه ارزي براي تجهيز بيمارستانهاي دولتي در سطح كشور، افزود: تخت ICU دستگاه‌هايي چون CTScan ، آنژيوگرافي و پرتودرماني خريداري شد.

به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر ايجاد فضاي مناسب براي ارايه نظر نوآورانه در ادامه به افتتاح پايگاه ايده سلامت با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي،‌ جهاد دانشگاهي و وزارت بهداشت اشاره كرد و افزود: در 12 ارديبهشت امسال نيز جشنواره استاد مطهري با موضوع نوآوري آموزشي برگزار خواهد شد.

دكتر لنكراني با بيان اينكه طرح‌هاي نوآورانه از قابليت اجرايي برخوردار هستند در ادامه از تشكيل نظام ملي نوآوري سلامت براي هدفمند كردن مراكز تحقيقات سلامت خبر داد و گفت: مي‌كوشيم تا با اين تشويق‌ها جنبش عمومي را در افراد صاحب نظر ايجاد كنيم.

وزير بهداشت در خصوص شوراي عالي تخصصي دندانپزشكي نيز گفت: در اين شورا كه از سال 85 شروع به فعاليت كرده صاحب نظران حوزه دندانپزشكي و افراد سرشناس حاضر و خدمات مشاوره‌يي به وزير ارايه مي‌كنند.


دكتر لنكراني به راه‌اندازي رشته بهداشت دهان و پذيرش دانشجوي دكتري تخصصي اين رشته اشاره كرد و يادآور شد: دندان غير از مباحث درماني نيازمند خدمات بهداشت و پيشگيري است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 419